Ο 44χρονος εγγονός του Τζάνι Ανιέλι, Λάπο Ελκαν, με τα επιδεικτικά κοστούμια και τα εξωφρενικά αυτοκίνητα έχει σήμερα τη δική του επιχειρηματική δυναστεία.
Πείτε τον εκκεντρικό, ιδιαίτερο, ιδιόρρυθμο, «φευγάτο», αλλά η αλήθεια είναι πως το μυαλό του τρέχει με… ταχύτητα φωτός κι η σκέψη του είναι έτη μπροστά από την εποχή του.
Ο Λάπο Έλκαν, εγγονός του αείμνηστου Τζάνι Ανιέλι, του Ιταλού μεγιστάνα, CEO της Fiat και προέδρου της Γιουβέντους μεγάλωσε μεν πριγκιπικά, αλλά έπρεπε να φτάσει στις πύλες του Άδη (σ.σ. ναρκωτικά) για να δει το φως στο τούνελ.
Γεννημένος στη Νέα Υόρκη, με σπουδές σε Παρίσι και Λονδίνο, ο 44χρονος σήμερα Ιταλός κληρονόμος της οικογένειας Ανιέλι, με τα επιδεικτικά κοστούμια και τα εξωφρενικά αυτοκίνητα (όπως μια καμουφλαρισμένη Ferrari) είναι ένα πανέξυπνο, και ταλαντούχο πλάσμα– σύμφωνα με τα λεγόμενα όσων τον γνωρίζουν κι έχουν συνεργαστεί μαζί του – που υποστηρίζει πως «όριό μου είναι ο ουρανός».
Έπρεπε μονάχα να βρει τον σωστό δρόμο για να διοχετεύσει την δημιουργικότητά του κι ως ένα βαθμό την τρέλα του.
Η… αναγέννηση της Fiat
Στις αρχές του 2000 αναλαμβάνει το brand promotion της Fiat παγκοσμίως. Αποφασισμένος να κάνει την οικογενειακή αυτοκινητοβιομηχανία μοδάτη για τη γενιά του, προωθεί επιθετικά το Grande Punto, τη δεύτερη επανάληψη του πρώτου supermini αυτοκινήτου της εταιρείας κι επιστρατεύει ένα διαφημιστικό γραφείο στο Μανχάταν για την επανεκκίνηση του Fiat 500, του οικονομικά προσιτού μοντέλου πόλης, το οποίο στην πρώτη του έκδοση το 1957 είχε γίνει ιταλική μανία κι όχι μόνο. Μάλιστα για το δεύτερο πάλεψε, φώναξε, κόπιασε, αγωνίστηκε μαζί με την ομάδα του μέχρι να καταφέρει να πείσει την ηγεσία της εταιρείας πως το Fiat 500 πρέπει να ξαναβγεί στην αγορά.
Από Fiat Trepiuno … Fiat 500
Οι τελευταίοι στο πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στο σαλόνι της Γενεύης το 2004 είχαν απαγορεύσει την οποιαδήποτε αναφορά και παραπομπή στο cinquecento. Εκεί, λοιπόν, παρουσιάστηκε το κόνσεπτ Trepiuno, ήτοι τρία συν ένα, δηλαδή τρία καθίσματα κι ένα ανάγκης.
Βλέποντας ότι το μοντέλο κλέβει τις εντυπώσεις για το ντιζάιν, το στυλ, τη φόρμα του και την προσαρμοστικότητά του από όλες τις απόψεις στην καθημερινή οδήγηση στην πόλη και με τον Λάπο να επιμένει στη μετονομασία του, οι υψηλά ιστάμενοι πείθονται και το Fiat Trepiuno… βαπτίζεται Fiat 500 κι επανακυκλοφορεί το 2007. Κάνει τρελές πωλήσεις στην Ευρώπη, γίνεται το μοντέλο της εταιρείας με τις περισσότερες εξαγωγές και στα πρώτα οχτώ χρόνια της επανέκδοσής του κερδίζει πάνω από 80 διεθνείς διακρίσεις: Auto dell’anno 2008, World Cup Design of the Year 2009, Best New Engine 2010. «Το Fiat 500 είναι η σύζυγός μου, η αρραβωνιαστικιά μου. Δεν έχω αγαπήσει τίποτα πιο πολύ απ’ αυτό το αυτοκίνητο που είναι ένα σύμβολο, το οποίο ανήκει σ’ όλους τους Ιταλούς» ανέφερε ο Λάπο ‘Ελκαν το 2007 για τη σφοδρή του επιθυμία να ξαναδεί στους δρόμους ανά τον κόσμο την ιστορία της Fiat ν’ αναγεννιέται. Είχε δώσει τη μάχη του, είχε βγει νικητής, χτύπησε και ένα τατουάζ με τη λέξη «ανεξάρτητος» κι άρχισε να χτίζει τη δική του αυτοκρατορία.
Tailor made αυτοκίνητα κι όχι μόνο…
Σήμερα είναι πρόεδρος, ιδρυτής και μεγαλομέτοχος της Italia Independent Group με προϊόντα γυαλιά, βότκα, jeans, πιστωτικές κάρτες και πρόεδρος κι ιδρυτής της Garage Italia Customs, Independent Ideas με έδρα ένα ανακαινισμένο πρατήριο καυσίμων στο Μιλάνο. Εκεί από το 2015 προσφέρει custom-made αυτοκίνητα, αεροπλάνα, πλοία, μηχανές. Η προσαρμογή αυτοκινήτων στα προσωπικά γούστα και τα «θέλω» του πελάτη άρχισε στη συνέχεια να αποτελεί το γρηγορότερα αναπτυσσόμενο μέρος της αγοράς πολυτελών αυτοκινήτων κι ο Λάπο ‘Ελκαν είχε από πριν πιάσει κι εκεί τον… παλμό.
Διαβάστε στο italians.gr
Grotta Palazzese: Το εστιατόριο στη νότια Ιταλία που μάγεψε όσους το επισκέφθηκαν
«VENI, VIDI, VICI» – Ποιος είπε τη διάσημη φράση, πότε και γιατί
Το άλυτο μυστήριο στην παραγγελία της «Γέννησης της Αφροδίτης» στον Σάντρο Μποτιτσέλι